torstai 18. huhtikuuta 2013

Helppo letti ja eilisen kouluasu


Hello my cupcakes!

Istahdin tähän koneelle ja huomasin että onpa mulla kamalan paljon kaksihaaraisia, pakko tehdä tälle pehkolle jotain... En edes muista pitikö mun kirjoittaa jostain muusta kun otsikon asioista kun järkytyin tästä löydöksestä. Noh, enisveis, eilen oli hyvä hiuspäivä, joten ajattelin jakaa superhelpon rennon lettikampauksen teidän kanssa.


Suomen ihanan pilvisen kevään ja kiireen takia kuva on aika pimee, mutta you'll get the idea. (Ja oon näemmä tarkennellutkin ihan mihin sattuu :D) Eli siis, aloitan tekemällä sivujakauksen sormin, koska en halua tästä liian sliipattua. Jos on kovin liukkaat hiukset niin suosittelen jonkinlaista texturing sprayta tai muotovaahtoo, mikä parhaiten toimii omissa hiuksissa. Mulla oli tässä jo alla lämpösuoja ja muotovaahto, ja hiukset oli suoristettu maanantaina. Sivujakauksesta jatkan jakausta kohti vastakkaista korvaa. Eli siis tässä oon tehnyt jakauksen vasemmalle ja jatkanut sen oikean korvan taakse. Kiepautan useimmiten etummaisen osion solmulle siksi aikaa kun aloitan takaosion letittämisen. Teen tavallisen ranskalaisen letin alkaen vasemman korvan takaa ja letitän sitä pitkin takaraivoa kunnes takaosiossa ei oo enää hiuksia jäljellä.


Alan ottamaan etummaisen osion hiuksia mukaan lettiin alkaen edestä, eli otsahiuksista. Mulla on kasvoja kehystävät hiukset hiukan lyhyempiä kun muut hiukset, joten aloittamalla etuhiuksista jää lyhyimmät hiukset kivasti vapaiksi ja kampauksesta tulee rento. Lisään etuhiuksista osion aina jokatoisella kerralla, niin että letin takaosa jää tavalliseksi ja etuosa ranskalaiseksi. Tällä kertaa letitin niskan ranskalaisen letin aika tiukaksi, koska halusin että se säilyy siistinä myös huppu päässä ja ulkoillessa, mutta erilaista fiilistä tähän saa helposti kun tekee koko letistä löysemmän. Lettien liitoskohtaan sopii myös hyvin joku hiuskoriste, rusetti, kukka, höyhen tms. Mulla pukkaa nyt uutta hiusta oikein urakalla, joten sliippasin kevyesti etuhiukset suihkuttamalla lakkaa käteen ja pyyhkäsemällä hiuksia.


Tässä vielä mun lempparein koti- ja kouluvaate tällä hetkellä, Seppälästä (yllättäen...) ostettu samettihuppari, joka oli vieläpä alennuksessa. Tykkään blingistä ja pehmoisista asioista, joten tää hyppäsi suoraan mun päälle alerekistä.



Huppu on sisältä ihanan pehmoinen, siihen kelpaa painaa pää vaikka pitkällä automatkalla tai telkkaria katsellessa :)

Eilisen keväisen ilman kunniaksi kaivoin myös kaapista kevätkengät. Nää on tyyliltään ihan täysin erilaiset kun yhdetkään mun muista kengistä. Käytän kyllä tennareita, mutta yleensä aika simppeleitä sellaisia. Näistä puolestaan löytyy jos jonkinlaista härpäkettä, Kuubasta kun olen ne ostanut.

Alkaako muutkin pikku hiljaa siirtyä kevätkenkiin ja -vaatteisiin? :)


Puss,
Taru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti