maanantai 6. toukokuuta 2013

pretty.fi tilaus ja huhtikuun hankintoja

Hello my sweeties!

Teen näköjään nykyään jokaisen postauksen jälkeen minikatoamisen, mutta do not fret, palaan kyllä aina :) Mun oli tarkoitus tehdä postaukset pretty.fi tilauksesta ja huhtikuun hankinnoista erikseen, mutta koska en halua lykätä kumpaakaan monen päivän päähän ja tiedän että mulla on tällä viikolla paljon tekemistä, niin saatte nää nyt yhdessä. Tästä tulee siis myös kuvapläjäys.


Aloitetaan näistä pienemmistä hankinnoista. Oon vältellyt pitkään Wet n Wildin tuotteita huonojen kokemusten takia, mutta kun peiteväri paletti sattui silmään, päätin antaa sille mahdollisuuden. Tuo paletin cover -osuus on mulle hiukan liian tumma ja highlight taas liian helmiäinen mun makuun, mutta neutralisoiva vihreä toimii ihan kiitettävästi hyvin iholle buffattuna ja kirkastavasta on tullut osa mun arkimeikkiä. Highlight osuus vois toimia hyvin ihan luomivärinä sisänurkassa ja kulmaluulla, mutta en oo nyt tehnyt sellaista meikkiä johon se sopis. Tummemmalle peitevärille tulee toivottavasti kesällä käyttöä, ja jos ei, niin voisin kokeilla olisiko siitä varjostamiseen.

Wet n Wildin luomiväreistä oon lukenut positiivisia kommentteja, joten päätin kokeilla. Walking on Eggshells -paletti vilahtikin jo arkimeikissä, se on tällaiselle kalkkilaivan kapteenille sopiva arkeen. Varsinkin jos vietän vaan päivän Adin kanssa, ehkä käyn kaupassa tms. en halua näyttää liian meikatulta, mutta luomiväri, tai ainakin varjostus luomivaossa luo mun mielestä kivan huolitellun ilmeen. Silent Treatmentia oon kokeillut vasta kerran ja se oli arkikäyttöön ehkä inasen liian tumma (tai sitten vaan vetelin sitä luomiväriä vähän reippaalla kädellä :D). Koostumus on molemmissa oikein mukava ja pigmenttiäkin on kiitettävästi. Palettien mukana tuleville sudeille en oikein lämmennyt, mutta onneks ei tarvinnutkaan ;)



Onnistuneista peiteväri ja luomiväri valinnoista johtuen uskaltauduin tilaamaan pretty.fi:ltä Wet n Wildin rajauskynän. Kyseessä on siis Mega Eyes, jossa on tussimainen kärki. Sopii siis hyvin mulle, koska oon täys tohelo nestemäisen eyelinerin kanssa. Shadow Worx luomivärin pohjustusaine (onko tolle jotain muuta nimeä suomeksi?) on parin päivän aikana testattu erittäin hyväksi ostokseksi, luomivärien pysyvyys on ihan eri luokkaa kun ilman pohjaa. En tiedä miten oon pärjännyt näinkin pitkään ilman sitä.

























Sitten se, minkä takia ensinnäkin eksyin pretty.fi -verkkokauppaan. Oon haikaillut pitkään kunnollisten siveltimien ja sutien perään, ja nyt viimein raaskin sellaiset hankkia. No, ajattelin ettei siinä konkurssissa enää muutama muu hankinta paljoa tunnu. Päädyin tilaamaan Coastal Scentsin 22 harjan setin, 252 värin luomiväripaletin, 6 sävyn varjostus/korostus paletin ja 10 sävyn poskipunapaletin. Näillä mennään nyt sitten aika pitkään.

























Nyt jos meikistä ei tule halutun lainen, en voi syyttää ainakaan suteja! 22 kappaletta, tästä puuttuu fan. On sutia meikkivoiteelle, poskipunalle, varjostuksiin, buffaamiseen, peitevärille, luomivärille, häivytykseen, rajaamiseen, kulmille ja huulille. Ja tietysti se ihana fan, jota mä käytän mm. varisseen luomivärin siistimiseen. Nyt sudit majailee DIY maitotälkkisäilytysjärjestelmässä, mutta ne tuotiin mulle ihanassa casessa, jossa ne on myös kätsää ottaa mukaan vaikkapa matkalle. Jos haluatte näistä tarkempaa postausta, let me know.

























Highlight/Contour paletin kanssa oon ollut vielä varovainen, koska mulla ei oo juurikaan kokemusta varjostamisesta. Posket oon ennen varjostanut aurinkopuuterilla, nenään en oo uskaltanut koskea, mutta enköhän ala testailemaan youtuben avustuksella kun on sopiva hetki.

























Ystäväni totesi tämän poskipunapaletin nähtyään että kuka voi tarvita kymmenen eri sävyä. No, minä! Helposti! Kolmen päivän aikana näistä on ollut käytössä neljä ja ah, katsokaa nyt noita värejä! Niin herkullisia, ja vaikka tästä kuvasta sitä ei huomaa, niin siellä on mattaa, kuultavaa, kimaltavaa, siis ihan kaikkea mitä voi tarvita. män paletin myötä hyvästelen siis Rimmelin Misty Rose -punan, joka on ollut suosikkini ainakin viisi vuotta.

























Siinä se on. Coastal Scents 252 Ultimate eye shadow palette. Tämän ainoa ongelma on valinnan vaikeus. Väreissä on niin paljon pigmenttiä että tällä paletilla pärjään vuosia, vaikka tietysti ajan myötä jotkin värit varmasti muodostuvat suosikeiksi. Tänään kokeilin tehdä kimaltavalla pronssilla rajauksen mustan päälle ja se toimi hyvin, eli todellakin pigmenttiä on. Mulla on myös varastossa yksi erikoisempi meikki, josta teen postauksen heti kun on sopiva hetki. Jatkossa alkaa arvatenkin tulemaan enemmän meikkipostauksia, niin kuin jo vihjailinkin.
Pretty.fi tilauksessa siis tulivat Wet n Wildin rajasukynä, Coastal Scentsin contour/highlight paletti, poskipunat, meikkisivellinsetti ja 252 luomiväripaletti sekä shadow worx pohjustus aine. Tilaukseen ei tullut postareita ja se oli perillä muistaakseni kahdessa päivässä, eli oon aika tosi tyytyväinen :)




























Pretty.fi ei suinkaan ollut ainut verkkokauppa josta tilailin tavaraa, vaan shoppailin myös Elloksella. Tällä kerta kuitenkin pitäydyin Adin vaatteissa (fine, yhden mekon tilasin itsellenikin, siitä lisää eri postauksessa). Tykkään tilata noita useamman vaatteen paketteja sekä itselleni että Adille, koska kuvittelen ainakin aina säästäväni. Lisäksi, jos vaate on hyvä niin sitä on saman tien useampi kappale :) Adi ei välttämättä olisi tarvinnut lisää vaatteita erään yllättävän (hah!) Seppälä reissun ja äitini kirpparilöytöjen lisäksi, joten otin vähän reilumpia kokoja. Noista ylimmistä housuista tulee hiukan sellainen olo, että meiltä puuttuu jotain - nimittäin purjevene. Mä näen Adin kiharat liehuen jahdin kannella syömässä mansikoita ja nauramassa merituuleen puhaltaessa pisaroita kasvoille... Jahdiin puuttuessa nää kyllä toimii varmasti myös ihan hyvin lähimmässä ostarissa. Purjehdushousujen lisäksi tilasin yhdet ihanan pehmoiset velourpökät ja parit legginssit, ihan puhtaasti arkikäyttöön.
Cocoon teepparien kohdalla mietin tuleeko söpöysällötys, mutta hei, Made by Mum with love, enhän mä nyt voinut vastustaa! Peruspaidoille on myös varmasti käyttöä ja juurikin tuossa söpöysteepparissa Adi on viettänyt tämänkin päivän. Valkoisia pitkähihaisia. Niin, no, ne on valkoisia pitkähihaisia, niitä on kolme kappaletta ja ne on reilumpaa kokoa. Osoitin selvästikin niitä valitessani jonkinlaista hetkellistä kypsyyttä.





Olen maninnutkin että lähdetään keskuussa reissuun, ja tällä kertaa ihan vaan perus rantalomalle, joten Adille piti hankkia uikkari. Valitettavasti tuo on vähän liian pieni, eli pitänee vaihtaa kokoa isompaan. Hassua kylläkin, koska Adi on aika sipponen ja tuon pitäisi olla senttien mukaan ennemmin hiukan reilu. No, se nyt menee vaihtoon kuitenkin. Rantaviitta puolestaan on hiukan iso, mutta se ei mielestäni haittaa kun kyseessä on tollanen lökövaate. Ihana kirsikkainen väri näytti olevan Adin mieleen kun availtiin paketteja. Toivottavasti tälle tulee käyttöä täällä Suomessakin... :)
Näissä huhtikuun hankinnoissa olisi vielä ollut muutama muukin juttu, mutta päätinkin säästää ne eri postaukseen (lähinnä koska kävin hamstraamassa tänään lisää tavaraa ja voin yhdistää ne samaan postaukseen). Jos postaus on täynnä typoja, pahoittelen! Adi, joka on ollut pari päivää kuumeessa, nukahti juuri, joten mua kutsuu suunnikkaan pinta-ala ja vaipan tilavuus, if you now what I mean. Palailen taas pian uusien postausten parissa!
Puspuspus,
Taru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti